aktualnosci-rynek-poligraficzny

 

Rynek poligraficzny w ujęciu zmian w zakresie Systemów Sprzedaży dla drukarń.

Generalnie, porównując rynek sprzed dwóch lat można zauważyć kilka istotnych wskaźników świadczących o tym, że technologia eCommerce dobrze wpisała się w model biznesowy na rynku poligraficznym w Polsce i wszystko wskazuje na to, że będzie coraz lepiej.

Wzrosła wydajność pracy i liczba zamówień przyjmowanych przez firmy za pośrednictwem drogi elektronicznej, zaś jedna trzecia Drukarń uważa, że drukarnie internetowe odegrają na rynku znaczącą rolę w ciągu najbliższych 2-3 lat. *

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

 

Jako jedną z największych szans może być dla rynku szersze otwarcie się na rynki zagraniczne. Już teraz Wielka Brytania stanowi aż 19% łącznego eksportu usług i produktów poligraficznych a rynek ten jednocześnie jest rynkiem przyjaznym. Wydaje się więc, że to powinien być pierwszy możliwy kierunek do obrania.

Ogólne trendy eCommerce i poligrafii:

Klienci kupują coraz więcej on line – to fakt.
Branża poligraficzna także obserwuje wzrost ilości zamówień pochodzących z tego kanału sprzedaży.

(aż 59% )

Tendencja ta raczej nie ulegnie zmianie – to norma dla całego rynku światowego. Należy zastanowić się, w którym kierunku ten rynek będzie się rozwijać najprężniej.

Co robić? Jak żyć ?!

Mamy 2 rynki do wyboru:

B2B

Większe zlecenia kierowane bezpośrednio do drukarń przez mniejsze drukarnie lub agencje reklamowe. Często są to Zlecenia powtarzalne, na popularne produkty ( ulotki, wizytówki). Duże drukarnie internetowe, dzięki dostosowaniu parku maszynowego i procesów biznesowych np. określone formaty ulotek tylko na 2 rodzajach papieru , są w stanie zaproponować bardzo niską cenę usługi.Dzięki osiągnięciu odpowiedniej skali działania możliwa jest także duża automatyzacja druku .Na tym rynku ważna jest cena + sprawna realizacja zlecenia.

Najczęściej mamy tutaj do czynienia z technologią offsetową w druku arkuszowym lecz w ostatnim roku duże drukarnie internetowe otwierają się na druk cyfrowy.

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

 

B2C

To rynek Kowalskiego. Najważniejsze cechy:
– niska wartość Zlecenia ( niska wartość koszyka)
– rozdrobniona produkcja
– zdecydowana większość transakcji przedpłaconych – znaczna poprawa płynności finansowej.

To rynek Klienta końcowego, który potrzebuje zamówić coś na swoje własne potrzeby. Kowalski kupuje fotoprodukty czyli wszelkie interesujące i atrakcyjne pomysły na wydrukowanie swoich prywatnych archiwów.

Kowalski projektuje prezenty. Kalendarz z wnuczkiem na Dzień Babci, zaproszenie na wesele, kartka z życzeniami na Walentynki. Oczekuje łatwego interfejsu, fajnego pomysłu na prezent (produkt), że poprowadzimy go za rękę przez ten proces.

W odróżnieniu od rynku B2B –tutaj nie mamy do czynienia z profesjonalistą. Kowalski nie wie co to są spady i dlaczego CMYK a nie RGB, nie daj Boże Pantone….! Jeśli Kowalski to wie to pewnie jest „z branży” a wtedy …. Sami wiecie J

Dwa powyższe rynki różnią się zasadniczo.

Aby wejść rynek B2B trzeba mieć duże zasoby w postaci parku maszynowego, oprogramowania (m.in. Web2Print) i tych wszystkich elementów, które pozwalają osiągnąć dużą skalę, co z kolei pozwoli obniżyć ceny. Alternatywą jest zostanie pośrednikiem. W tym przypadku sprawa sprowadza się do tego by prowizja ( z reguły 20-25% ) wystarczyła na pokrycie wszystkich kosztów i by zostawał z tego godziwy zarobek.

Aby wejść na rynek Kowalskiego wystarczy dobry pomysł!

Możesz mieć tylko małą drukarkę lub zlecać druk na zewnątrz. Na tym rynku możesz być kreatywny, nie musisz mieć fabryki druku. Tu nie ma barier w postaci milionowego kapitału.Wystarczy pomysł… Wiele firm tak zaczyna. Wchodzisz na rynek, jeżeli Twój pomysł chwyci, rozwijasz się. Czasami tak szybko by konkurencja nie zdążyła Cię dogonić. Tego Wam z całego Serca życzę! J
Co ważne- rzeczywiście wystarczy pomysł.

Grunt to go mieć a co najważniejsze – tutaj trzeba po prostu próbować. Trzeba testować kolejne pomysły. Najlepiej „prototypując”

Szybko wypuść pomysł na rynek i poczekaj na feedback!

Jaki powinien być ten pomysł?Myślę, że najważniejsze by opierał się na dobrej cenie, zaufaniu budowanym, wśród Klientów – buduj swoją Markę. Dobrej logistyce – dostawa Next Day. Darmowa Dostawa.

Dlaczego by nie sprzedawać czegoś ciekawego na Facebooku na rynku brytyjskim?

Facebook daje możliwość działania globalnego. Oprócz Facebooka, na lokalnym rynku Allegro to jeden z najbardziej obiecujących rynków.

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

 

Jakie produkty? Fotoprodukty:
-fotokartki
– zaproszenia
– kreatory produktów unikalnych – cokolwiek co uważasz, że ma szansę się sprawdzić .

Zaprojektuj – Przetestuj – Czekaj na Feedback

 

Porozmawiaj z nami!

Skontaktuj się

*”Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”
http://www.kpmg.com/pl/pl/issuesandinsights/articlespublications/strony/raport-rynek-poligraficzny-w-polsce-2015.aspx

↓ POBIERZ INFOGRAFIKĘ

RYNEK-POLIGRAFICZNY-W-2016-r