Raport Printilo o Allegro dla drukarni- cz. 2
CZĘŚĆ 2
*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.
Ile % przychodu stanowi Allegro dla drukarni?
Allegro nadal dla większości firm stanowi dodatkowe źródło generowania przychodu.
Jedynie 11,76% firm mówi, że Allegro generuje powyżej 50% przychodu, lecz widać sporą grupę (23,53%) firm, które zbliżają się do tego poziomu, a obecnie ich przychód z Allegro stanowi 41-50% całego przychodu firmy.
Wielkość transakcji.
Cieszą bardzo dobre wyniki dotyczące średniej wielkości transakcji. Aż 35,29% firm określa średnią wartość transakcji (netto, wraz z kosztami wysyłki) w zakresie 150-200 PLN. To oznacza, że poprzez ten kanał trafiają do nas transakcje, których obsługa jest opłacalna. Zwłaszcza przy odpowiedniej automatyzacji całego procesu.Automatyzację warto stosować na każdym etapie. Począwszy od wystawiania aukcji (odpowiednie szablony aukcji), poprzez proces realizacji zlecenia (kreatory produktów, automatyczna komunikacja z użytkownikami), aż po automatyczny follow-up po sprzedaży (np. maile z informacją o reszcie oferty naszego sklepu internetowego) .
Ceny produktów na Allegro.
Wydawać by się mogło, że potwierdza się teza mówiąca, że na Allegro sprzedaje się tanio. 58,82% firm na pytanie: „Czy ceny produktów na allegro w odniesieniu do ich cen sprzedaży poza tą platformą są:” Odpowiada niższe lub sporo niższe. Jednak zwrócić należy uwagę na fakt, że w tym samym pytaniu ponad 35% firm zaznacza odpowiedź „równe”.