czas czytania: 4 minuty, 43 sekundy

Proces uruchamiania systemu sprzedaży to wyzwanie zarówno dla drukarni on-line, jak i partnera technologicznego. Jest ono większe lub mniejsze, lecz zawsze jest to proces, który wymaga zaangażowania środków w realizację projektu, który nie dotyczy codziennego funkcjonowania firmy, odpowiedzi na maile lub kolejnej wyceny  dla klienta. W trakcie tego procesu, jak się okazuje, powtarzają się pewne elementy, które stale przysparzają kłopotów i powodują  opóźnienia.

Dobre wieści są takie, że dzięki naszemu doświadczeniu wiemy, jakie to elementy. Pozwól, że się nimi z Tobą podzielimy.

W tym artykule dowiesz się jak sobie z nimi radzić.

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>
marketing dla drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie

W idealnym świecie za wdrożenie po stronie klienta odpowiadałby opiekun wdrożenia – osoba, której JEDYNYM zadaniem  jest dbanie o to, by wdrożenie szło zgodnie z planem. W realnym świecie w znikomej ilości sytuacji mamy do czynienia z tak komfortową sytuacją. Z reguły, opiekun wdrożenia po stronie klienta zostaje postawiony przed sytuacją, w której ma sie zająć wdrożeniem systemu, OPRÓCZ codziennych zajęć. Bez względu na to, czy jest to pracownik firmy, czy sam właściciel należy pamiętać o tym, że WDROŻENIE WYMAGA CZASU.

Michał Nowotarski, jeden ze Specjalistów naszego Działu Wdrożeń, wskazuje właśnie brak stałego kontaktu  między klientem, a osobą prowadzącą wdrożenie (kontakt urywa się na okres kilku dni, a nieraz nawet tygodni) jako jedną z rzeczy, które utrudniają całe przedsięwzięcie.

Jak sobie radzić:

Wygospodarować czas.

Czas potrzebny na wykonanie poszczególnych zadań związanych z wdrożeniem należy zaplanować. Nie przesuwaj tej pracy na koniec dnia lub na wieczór! Nie odpisuj na kolejnego maila z ofertą byleby tylko nie siąść do uzupełniania treści w sklepie on-line! Wpisz w kalendarz czynności, które dziś wykonasz  by wdrożenie szło zgodnie z planem.

Niech to będzie Twoje codzienne, standardowe zajęcie.

marketing dla drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie

Bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdy wdrożenie utyka w pewnym miejscu. Gdy zauważamy taką sytuację i kontaktujemy się z klientem wdrażającym system dla drukarni w systemie web-to-print okazuje się często, że klient napotkał jakiś problem, z którym nie mógł sobie od ręki poradzić i zamiast zadać pytanie, odłożył to zagadnienie na półkę.

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

Jak sobie radzić:

Pytaj!

Dział Wdrożeń jest do Twojej dyspozycji. Sprawna i klarowna komunikacja w każdym teamie to podstawa. Wszystkim, zarówno klientowi, jak i firmie wdrażającej system zależy równie mocno na tym, by uruchomić sklep Twojej drukarni. Jeśli tylko będzie można pomóc – problem zostanie rozwiązany! Jeśli danej sprawy nie da się rozwiązać – będziesz o tym wiedział od razu i będzie można poszukać innego rozwiązania lub zrezygnować z pewnych elementów oferty.

marketing dla drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie

Myślenie o wdrożeniu jako o uruchomieniu narzędzi to podstawowy błąd.

Należy myśleć o uruchomieniu systemu w perspektywie uruchomienia sprzedaży i marketingu. Uruchomienie sklepu na docelowej domenie to tylko pierwszy krok i połowa sukcesu. Pamiętajmy, że uruchamiamy cały system sprzedaży.

Jak sobie radzić:

Spróbuj podejść do wdrożenia systemowo i strategicznie.

50% firm tworząc marketing internetowy, nie ma strategii.  Nie bądź jednym z nich. Narzędzia to początek, za nimi idą sprzedaż i marketing. Jeżeli nie masz pomysłu na strategię – spójrz na zewnątrz i zwróć się do osób, które znają się na marketingu drukarni on-line i z chęcią Ci pomogą.

marketing dla drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

Ustalenie priorytetów to podstawa sprawnego wdrożenia. Pamiętajmy o tym, by podzielić sobie rzeczy na te ważne (must have)  i mniej ważne  (nice to have). Naszym celem jest uruchomienie systemu. W momencie uruchomienia muszą się w nim znaleźć wszystkie elementy must have, natomiast elementy nice to have mogą sie znaleźć, lecz nie są konieczne.

Przede wszystkim, należy jak najsprawniej uruchomić system i rozpocząć sprzedaż. I dopiero wtedy doskonalić szczegóły.

Jak sobie radzić:

Odpowiedz na pytanie „Gdybyś miał uruchomić sklep za 2 dni –co koniecznie musiałoby się w nim znaleźć?”.

Na pewno kluczowe dla Ciebie produkty i ich ceny. Niekoniecznie cała oferta. Na pewno regulamin – bez tego ani rusz. Idź tym torem a w naturalny sposób zaklasyfikujesz poszczególne elementy do must have lub nice to have.

marketing dla drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, digital marketing, marketing internetowy, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, druk internetowy, narzędzia dla drukarni, maszyny drukarskie

Nikt nie jest alfą i omegą. Jest to absolutnie w porządku. Nie znasz się na pisaniu tekstów – zleć to komuś! Nie masz aparatu by sfotografować produkty – kup zdjęcia w bazie stockowej! Nie masz działu marketingu, który może zaplanować i przeprowadzić  działania  – skorzystaj z Printilo Marketing Creation!

Zapewne słyszałeś, że 700 godzin – to jest czas potrzebny aby opanować nową umiejętność w sposób biegły. Rachunek jest prosty.

O wiele bardziej efektywne i opłacalne będzie wydanie kilkuset złotych na zakup usług na zewnątrz od uczenia się  samemu zupełnie nowych rzeczy. Jeżeli jesteś właścicielem lub pracownikiem drukarni on-line, pasjonujesz się technologią i możliwościami druku – świetnie! Na pewno ze współpracy ze specjalistami innych dziedzin uda się stworzyć konkurencyjne pomysły, które pomogą Ci się wyróżnić na rynku.

Jak sobie radzić:

Zleć to komuś innemu.

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>
Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

Podsumowując:

infografika problemy przy wdrożeniu
marketing drukarni, drukarnia internetowa, web-to-print, , druk internetowy, narzędzia dla drukarni, wdrożenie narzędzi web-to-print

Dowiedz się wiecej o systemie Printilo Photo >>>

Dowiedz się więcej o systemie Printilo Create >>>

lub

Skontaktuj się z nami

 

 

 

Dodaj komentarz