CZĘŚĆ 2

*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.

Ile % przychodu stanowi Allegro dla drukarni?

Allegro nadal dla większości firm stanowi dodatkowe źródło generowania przychodu.

Jedynie 11,76% firm mówi, że Allegro generuje powyżej 50% przychodu, lecz widać sporą grupę (23,53%) firm, które zbliżają się do tego poziomu, a obecnie ich przychód z Allegro stanowi 41-50% całego przychodu firmy.

Wykres nr. 1 – Ile % przychodu stanowi Allegro dla drukarni? Własność: Printilo.
Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Wielkość transakcji.

Cieszą bardzo dobre wyniki dotyczące średniej wielkości transakcji. Aż 35,29%  firm określa średnią wartość transakcji (netto, wraz z kosztami wysyłki) w zakresie 150-200 PLN. To oznacza, że poprzez ten kanał trafiają do nas transakcje, których obsługa jest opłacalna. Zwłaszcza przy odpowiedniej automatyzacji całego procesu.
Wykres nr. 2 – Średnia wielkość transakcji na Allegro.. Własność: Printilo.

Automatyzację warto stosować na każdym etapie. Począwszy od wystawiania aukcji (odpowiednie szablony aukcji), poprzez proces realizacji zlecenia (kreatory produktów, automatyczna komunikacja z użytkownikami), aż po automatyczny follow-up po sprzedaży (np. maile z informacją o reszcie oferty naszego sklepu internetowego) .

Ceny produktów na Allegro.

Wydawać by się mogło, że potwierdza się teza mówiąca, że na Allegro sprzedaje się tanio. 58,82% firm na pytanie: „Czy ceny produktów na allegro w odniesieniu do ich cen sprzedaży poza tą platformą są:” Odpowiada niższe lub sporo niższe. Jednak zwrócić należy uwagę na fakt, że  w tym samym pytaniu ponad 35% firm zaznacza odpowiedź „równe”.

 
Wykres nr. 3 – Porównanie cen produktów na Allegro do regularnej sprzedaży. Własność: Printilo
Naszym zdaniem, należy szukać przyczyny w popularności samych produktów. Produkty popularne, mające mocną konkurencję na tym rynku (wizytówki, ulotki itp.)  konkurują ze sobą cenowo. Zaś te produkty, którymi rynek nie jest tak nasycony, sprzedają się w zwykłych cenach rynkowych. Nasuwa się wniosek , że jest na tym rynku miejsce dla produktów, których główną cechą nie będzie „taniość” . Warto akcentować inne aspekty produktów niż cena. Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Lojalność klientów drukarni.

Jedna z ważniejszych informacji dla przedsiębiorców –  Allegro to doskonałe miejsce dla pozyskiwania nowych, długoterminowych klientów. Aż 52,94% firm potwierdza, że klienci, którzy raz kupili na Allegro wracają do firmy jako kupujący poza platformą. Klient, który kupił na Allegro często wykorzystuje tą platformę jako miejsce do przetestowania dostawcy. Jest to sprawdzona platforma, dobrze znany brand i mechanika działania. Allegro budzi zaufanie i  mniejsze opory niż w przypadku nieznanego sklepu internetowego. Jeśli cała transakcja przebiegnie pomyślnie, Klienci chętnie wracają do sprawdzonego dostawcy. Dlatego tak ważny jest follow-up posprzedażowy. Niech Twoja drukarnia np. poinformuje Klienta o tym, co jeszcze może u Ciebie kupić.
Źródło: kreator Printilo. Własność: Printilo.

Wady i zalety Allegro dla drukarni.

Najczęstszym problemem wymienianym przez Sprzedawców są wysokie prowizje (23,53%). Na kolejnym miejscu pojawiają się kłopoty z przeprowadzeniem całego procesu sprzedaży  (brak projektów od klientów, niezrozumienie zasad sprzedaży itp.) – (17,65%). Problemy, które także wymieniają przedsiębiorcy to: nie zapoznawanie się klientów z informacjami od sprzedawcy, słaba komunikacja, ilości minimalne, nierzetelne oceny, powielone zamówienie, opóźnione maile lub to, że klienci zapominają opłacić aukcję. Żadnych problemów nie natyka zaledwie 5,88% respondentów. Największą zaletą jest natomiast zdecydowanie duża ilość klientów (41,18%). Oprócz tego Sprzedawcy podkreślają takie zalety jak łatwość sprzedaży i możliwość zdalnej obsługi zleceń.

Wnioski:

Warto popracować nad  procesem sprzedaży. Przygotować dobry szablon aukcji,  szablony projektów lub użyć kreatora on line, który pozwoli Klientowi przygotować projekt we własnym zakresie. Wdrożyć automatyzację sprzedaży tam, gdzie to tylko możliwe. Prawie 60% spośród obecnie sprzedających planuje zwiększenie intensywności działań na tym rynku. To najlepszy komentarz do tego jak branża poligraficzna postrzega ten kanał sprzedaży.
Nie chcesz żeby cokolwiek Cię ominęło? Część nr. 1 raportu Printilo Allegro znajduje się TU!

A już za tydzień ostatnia część raportu!

Temat Innowacji: czy? jak? kiedy?
Wnioski
Podsumowanie

I wiele innych.

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarni?