Raport Printilo o Allegro dla drukarni – cz. 3

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

CZĘŚĆ 3

 

*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.

 

Można śmiało stwierdzić, że Allegro to taki polski rynek off-line…… tyle, że on-line.

Podobna struktura produktów, podobna polityka cenowa – popularne produkty sprzedajemy tanio, unikalne – w cenach rozsądnych lub wysokich. Tak jak na rynku off-line  – tutaj Ci, którzy są, szukają najłatwiejszych sposobów na zaistnienie –  to naturalne. Wydaje nam się jednak, że nadszedł już czas by poszukać innej drogi – obecnie potrzeba:

 INNOWACJI.

Jak na każdym rynku, tutaj także, dotychczasowe sposoby działania stracą w końcu rację bytu. Już nie wystarczy mieć produkt  – wszyscy go mają! Już nie wystarczy mieć produkt w niskiej cenie-  wszyscy próbują mieć najtaniej. Trzeba mieć produkt UNIKALNY. Inny niż reszta graczy na rynku.

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Jaka innowacja nas czeka na rynku drukarni web-to-print?

 

Po przeanalizowaniu rynku i wyników badania można się spodziewać, że innowacje będą dotyczyć 2 głównych sfer:

Innowacja procesowa

automatyzacja i optymalizacja procesów zakupowych, produkcyjnych i obsługi posprzedażowej.

Konieczność takich zmian wynika z tego, że ceny produktów popularnych spadają i konieczne jest ograniczanie kosztów, czasu poświęcanego na pojedyńczy projekt oraz pościg za zwiększaniem skali działania by koszty stałe rozłożyć na jak największą ilość jednostek sprzedanych produktów.

Sprzedawcy produktów popularnych ( wizytówki, zaproszenia,banery itp.) sięgną (w końcu!) po kreatory produktów, narzędzia do integracji sprzedaży z Allegro z systemem obsługi zamówień w firmie i inne elementy, które pozwolą  działać sprawniej i wydajniej.

Innowacja marketingowa

zwyciężą Ci, którzy dostrzegą prawdziwy potencjał Allegro.

Opiera się on o możliwość zbudowania bazy stałych odbiorców. Aż 52,94% firm potwierdza, że klienci, którzy raz kupili na Allegro wracają do firmy jako kupujący poza platformą! W czasach, gdy pierwszy zakup klienta w sklepie internetowym nie zawsze jest rentowny dla drukarni, możliwość zbudowania lojalności jest wartością nie do przecenienia.

Błędem jest traktowanie Allegro jako miejsca, gdzie prowadzimy poszczególne aukcje. Traktujmy to miejsce jako RYNEK. Rynek na którym trzeba działać kompleksowo. Ten rynek generuje transakcje bezpośrednie – zakupy z aukcji, lecz także zakupy wiązane i wtórne – klienci wracają. Allegro to miejsce gdzie drukarnia powinna pozyskiwać swoich klientów. Klientów, którzy powinni być traktowani jako potencjalne źródło przychodu. Klienci Ci już poznali firmę sprzedawcy i będą bardziej skłonni dokonywać w niej dalszych zakupów, o ile pierwsza transakcja przebiegła bez zarzutu.

Innowacja marketingowa to nic innego jak sposób na to, by utrzymywać z klientem relację, która pozwoli generować kolejne sprzedaże. Bardzo często to właśnie te kolejne sprzedaże decydować będą o opłacalności całego biznesu na Allegro (w przypadku produktów o niskich cenach).

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Co zatem zrobić?

Należy zrobić plan działań.  W naszej ocenie warto działać na tym rynku – posiada on ogromny potencjał, lecz trzeba go odpowiednio wykorzystać. Bez względu na to czy sprzedajesz już czy dopiero zaczynasz – miej plan i pomysł.

Zastanów się co, komu, w jakiej cenie i ile na tym zarobisz. Zrób rzetelną kalkulację i zarezerwuj budżet na marketing. Pamiętaj – marketing jest sposobem na wygenerowanie sprzedaży – czasami pieniądze na niego przeznaczone mogą wydawać Ci się dość duże. Może tak być. Nie wszystko się zwróci. Ale bez niego nie uda Ci się na pewno. Przygotuj ogólny plan na pierwszy rok i szczegółowy na pierwszy kwartał.

Następnie działaj! 🙂

 

Chcesz przeczytać 1 część raportu? Kliknij TU

Chcesz przeczytać 2 część raportu? Kliknij TU

 

A już za parę dni!

Do pobrania:

Pełen raport w wersji PDF!

 

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarni?

 

Skontaktuj się z nami

 

Printilo o Marketingu na Forum Poligrafia Nowe Technologie!

Już w najbliższą środę 5 października widzimy się na Forum Poligrafia Nowe Technologie w Szczecinie!

Opowiemy Wam o marketingu dla drukarni, czyli JAK? KIEDY? ZA ILE?

Jak to zrobić żeby marketing działał? Kiedy to robić? Ile to kosztuje? Czy w ogóle warto?
Nie może Was zabraknąć!

 

Aby się zarejestrować kliknij: TUTAJ

 

Chcesz poznać nasz marketing?

Kliknij tutaj

 

Raport Printilo o Allegro dla drukarni- cz. 2

Allegro dla drukarni Raport Printilo

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni

CZĘŚĆ 2

 

*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.

 

Ile % przychodu stanowi Allegro dla drukarni?

Allegro nadal dla większości firm stanowi dodatkowe źródło generowania przychodu.

Jedynie 11,76% firm mówi, że Allegro generuje powyżej 50% przychodu, lecz widać sporą grupę (23,53%) firm, które zbliżają się do tego poziomu, a obecnie ich przychód z Allegro stanowi 41-50% całego przychodu firmy.

ile procent przychodu stanowi Allegro dla drukarni

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

Wykres nr. 1 – Ile % przychodu stanowi Allegro dla drukarni? Własność: Printilo.

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Wielkość transakcji.

Cieszą bardzo dobre wyniki dotyczące średniej wielkości transakcji.

Aż 35,29%  firm określa średnią wartość transakcji (netto, wraz z kosztami wysyłki) w zakresie 150-200 PLN. To oznacza, że poprzez ten kanał trafiają do nas transakcje, których obsługa jest opłacalna. Zwłaszcza przy odpowiedniej automatyzacji całego procesu.

srednia wartosc transakcji na allegro

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

Wykres nr. 2 – Średnia wielkość transakcji na Allegro.. Własność: Printilo.

Automatyzację warto stosować na każdym etapie. Począwszy od wystawiania aukcji (odpowiednie szablony aukcji), poprzez proces realizacji zlecenia (kreatory produktów, automatyczna komunikacja z użytkownikami), aż po automatyczny follow-up po sprzedaży (np. maile z informacją o reszcie oferty naszego sklepu internetowego) .

 

Ceny produktów na Allegro.

Wydawać by się mogło, że potwierdza się teza mówiąca, że na Allegro sprzedaje się tanio. 58,82% firm na pytanie: „Czy ceny produktów na allegro w odniesieniu do ich cen sprzedaży poza tą platformą są:” Odpowiada niższe lub sporo niższe. Jednak zwrócić należy uwagę na fakt, że  w tym samym pytaniu ponad 35% firm zaznacza odpowiedź „równe”.

ceny produktow na Allegro w porównaniu do sprzedaży poza platformą

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

Wykres nr. 3 – Porównanie cen produktów na Allegro do regularnej sprzedaży. Własność: Printilo

Naszym zdaniem, należy szukać przyczyny w popularności samych produktów. Produkty popularne, mające mocną konkurencję na tym rynku (wizytówki, ulotki itp.)  konkurują ze sobą cenowo.

Zaś te produkty, którymi rynek nie jest tak nasycony, sprzedają się w zwykłych cenach rynkowych. Nasuwa się wniosek , że jest na tym rynku miejsce dla produktów, których główną cechą nie będzie „taniość” . Warto akcentować inne aspekty produktów niż cena.

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>

Lojalność klientów drukarni.

Jedna z ważniejszych informacji dla przedsiębiorców –  Allegro to doskonałe miejsce dla pozyskiwania nowych, długoterminowych klientów. Aż 52,94% firm potwierdza, że klienci, którzy raz kupili na Allegro wracają do firmy jako kupujący poza platformą. Klient, który kupił na Allegro często wykorzystuje tą platformę jako miejsce do przetestowania dostawcy. Jest to sprawdzona platforma, dobrze znany brand i mechanika działania. Allegro budzi zaufanie i  mniejsze opory niż w przypadku nieznanego sklepu internetowego. Jeśli cała transakcja przebiegnie pomyślnie, Klienci chętnie wracają do sprawdzonego dostawcy.

Dlatego tak ważny jest follow-up posprzedażowy. Niech Twoja drukarnia np. poinformuje Klienta o tym, co jeszcze może u Ciebie kupić.

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

drukarnia web-to-print, drukarnia internetowa, system dla drukarni, software, marketing dla drukarni, allegro dla drukarni, drukarnia offsetowa

Źródło: kreator Printilo. Własność: Printilo.

Wady i zalety Allegro dla drukarni.

Najczęstszym problemem wymienianym przez Sprzedawców są wysokie prowizje (23,53%). Na kolejnym miejscu pojawiają się kłopoty z przeprowadzeniem całego procesu sprzedaży  (brak projektów od klientów, niezrozumienie zasad sprzedaży itp.) – (17,65%).

Problemy, które także wymieniają przedsiębiorcy to: nie zapoznawanie się klientów z informacjami od sprzedawcy, słaba komunikacja, ilości minimalne, nierzetelne oceny, powielone zamówienie, opóźnione maile lub to, że klienci zapominają opłacić aukcję.

Żadnych problemów nie natyka zaledwie 5,88% respondentów. Największą zaletą jest natomiast zdecydowanie duża ilość klientów (41,18%). Oprócz tego Sprzedawcy podkreślają takie zalety jak łatwość sprzedaży i możliwość zdalnej obsługi zleceń.

 

Wnioski:

Warto popracować nad  procesem sprzedaży.

Przygotować dobry szablon aukcji,  szablony projektów lub użyć kreatora on line, który pozwoli Klientowi przygotować projekt we własnym zakresie. Wdrożyć automatyzację sprzedaży tam, gdzie to tylko możliwe.

Prawie 60% spośród obecnie sprzedających planuje zwiększenie intensywności działań na tym rynku.

To najlepszy komentarz do tego jak branża poligraficzna postrzega ten kanał sprzedaży.

Nie chcesz żeby cokolwiek Cię ominęło? Część nr. 1 raportu Printilo Allegro znajduje się TU!

 

A już za tydzień ostatnia część raportu!

Temat Innowacji: czy? jak? kiedy?
Wnioski
Podsumowanie

I wiele innych.

 

Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarni?

Skontaktuj się z nami

Raport Printilo o Allegro dla drukarni- cz. 1

+

allegro, drukarnie, web-to-print, software dla drukarni, drukarnia wielkoformatowa, drukarnia offsetowa, marketing drukarni, digital marketing, allegro dla drukarni

CZĘŚĆ 1

Allegro to potężna platforma sprzedażowa. Obecnie sprzedaje prawie wyłącznie nowe przedmioty (w 2014 to 93%) i prawie wyłącznie w opcji KUP TERAZ (90%). Postanowiliśmy zbadać to, jak na tej platformie radzą sobie drukarnie i firmy rynku poligraficznego – co sprzedają, jakie zyski to generuje i w co warto inwestować.

 

*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.

 

WYNIKI RAPORTU

 

1 na 3 drukarnie prowadzi sprzedaż na Allegro.

Zaledwie 37,78% firm spośród wszystkich badanych prowadzi sprzedaż na Allegro. Wygląda na to, że platforma ta kryje w sobie  duży potencjał i niewiele firm po niego sięga.

Czy jest tam jeszcze miejsce ?

Allegro to miejsce dla małych. 70,59% firm, które prowadzą sprzedaż na Allegro to drukarnie zatrudniające do 4 osób. Platforma Allegro umożliwia sprawne działanie drukarniom bez sztabu marketingowców, pozycjonerów i programistów. To miejsce  gdzie łatwiej konkurować posiadając mniejsze zasoby. W większości przypadków, w firmach sprzedawców wiodącą technologią druku jest druk cyfrowy ( 52,94%) . W ponad 90% przypadków – druk cyfrowy występuje w tych firmach.

Masz pytania odnośnie systemu Printilo Allegro dla drukarni? Skontaktuj się z nami >>>

Najpopularniejsze produkty sprzedawane na Allegro.

Analizując to, jaka jest struktura oferty drukarń, odnosi się wrażenie, że nie odbiega ona od standardowej popularnej oferty na rynku off line i on line.

Najpopularniejsze produkty to zdecydowanie zaproszenia (47,05%).  Kolejnymi są wizytówki i ulotki (każdy z nich stanowi 23,52%). Banery i kalendarze są mniej popularnymi produktami – 17,64% każdy z nich. Pokrywa się to z ogólną strukturą rynku.

Co drukarnie sprzedają na Allegro najczęściej

allegro, drukarnie, web-to-print, software dla drukarni, drukarnia wielkoformatowa, drukarnia offsetowa, marketing dla drukarni, digital marketing, allegro dla drukarń

Wykres nr.1 – Co drukarnie sprzedają na Allegro najczęściej. Własność: Printilo

Masz pytania odnośnie systemu Printilo Allegro dla drukarni? Skontaktuj się z nami >>>

Produkty mające największy udział w sprzedaży na Allegro.

Zdecydowanie największy udział w sprzedaży mają zaproszenia (41,17%). Banery, ulotki i wizytówki wymieniło 17,64% respondentów.

Które produkty mają największy udział w sprzedaży w drukarni na Allegro

allegro, drukarnie, web-to-print, software dla drukarni, drukarnia wielkoformatowa, drukarnia offsetowa, marketing dla drukarni, digital marketing, allegro dla drukarń

Wykres nr. 2 – Produkty mające największy udział w sprzedaży w drukarniach na Allegro. Własność: Printilo

Są to produkty, które generują największą sprzedaż – ściągają klientów i zamówienia. Wygląda na to, że to także  standardowa oferta. W tym ujęciu, oferta rynku poligraficznego na Allegro to wierna kopia całego rynku.

Allegro w zakresie oferty nie różni się od innych kanałów sprzedaży. Te same produkty cieszą się największą popularnością. Te same produkty będą najmocniej oblegane-  będzie na nie najmocniejsza konkurencja.

 

Wnioski

Warto zastanowić się nad 2 ścieżkami wejścia na ten rynek:

– odróżnienie się od konkurencji w przypadku produktów popularnych (wizytówki, ulotki banery, kalendarze). Np poprzez intuicyjne narzędzia, strategię marketingową. Warto zastosować kreatory produktów i wszelkiego rodzaju automatyzację procesów sprzedaży i obsługi posprzedażowej.

– wejście na rynek z produktem innowacyjnym lub niszowym.

A już za tydzień kolejna część raportu!

A w niej odpowiedzi na pytania:
Jak to jest z obrotem na Allegro?
Jakie są wielkości transakcji?
Czy klient z Allegro jest lojalny?

I wiele innych.

 

Masz pytania odnośnie systemu Printilo Allegro dla drukarni?

Skontaktuj się z nami