Raport Printilo o Allegro dla drukarni – cz. 3
CZĘŚĆ 3
*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.
Można śmiało stwierdzić, że Allegro to taki polski rynek off-line…… tyle, że on-line.
Podobna struktura produktów, podobna polityka cenowa – popularne produkty sprzedajemy tanio, unikalne – w cenach rozsądnych lub wysokich. Tak jak na rynku off-line – tutaj Ci, którzy są, szukają najłatwiejszych sposobów na zaistnienie – to naturalne. Wydaje nam się jednak, że nadszedł już czas by poszukać innej drogi – obecnie potrzeba:
INNOWACJI.
Jak na każdym rynku, tutaj także, dotychczasowe sposoby działania stracą w końcu rację bytu. Już nie wystarczy mieć produkt – wszyscy go mają! Już nie wystarczy mieć produkt w niskiej cenie- wszyscy próbują mieć najtaniej. Trzeba mieć produkt UNIKALNY. Inny niż reszta graczy na rynku.
Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>
Jaka innowacja nas czeka na rynku drukarni web-to-print?
Po przeanalizowaniu rynku i wyników badania można się spodziewać, że innowacje będą dotyczyć 2 głównych sfer:
Innowacja procesowa
automatyzacja i optymalizacja procesów zakupowych, produkcyjnych i obsługi posprzedażowej.
Konieczność takich zmian wynika z tego, że ceny produktów popularnych spadają i konieczne jest ograniczanie kosztów, czasu poświęcanego na pojedyńczy projekt oraz pościg za zwiększaniem skali działania by koszty stałe rozłożyć na jak największą ilość jednostek sprzedanych produktów.
Sprzedawcy produktów popularnych ( wizytówki, zaproszenia,banery itp.) sięgną (w końcu!) po kreatory produktów, narzędzia do integracji sprzedaży z Allegro z systemem obsługi zamówień w firmie i inne elementy, które pozwolą działać sprawniej i wydajniej.
Innowacja marketingowa
zwyciężą Ci, którzy dostrzegą prawdziwy potencjał Allegro.
Opiera się on o możliwość zbudowania bazy stałych odbiorców. Aż 52,94% firm potwierdza, że klienci, którzy raz kupili na Allegro wracają do firmy jako kupujący poza platformą! W czasach, gdy pierwszy zakup klienta w sklepie internetowym nie zawsze jest rentowny dla drukarni, możliwość zbudowania lojalności jest wartością nie do przecenienia.
Błędem jest traktowanie Allegro jako miejsca, gdzie prowadzimy poszczególne aukcje. Traktujmy to miejsce jako RYNEK. Rynek na którym trzeba działać kompleksowo. Ten rynek generuje transakcje bezpośrednie – zakupy z aukcji, lecz także zakupy wiązane i wtórne – klienci wracają. Allegro to miejsce gdzie drukarnia powinna pozyskiwać swoich klientów. Klientów, którzy powinni być traktowani jako potencjalne źródło przychodu. Klienci Ci już poznali firmę sprzedawcy i będą bardziej skłonni dokonywać w niej dalszych zakupów, o ile pierwsza transakcja przebiegła bez zarzutu.
Innowacja marketingowa to nic innego jak sposób na to, by utrzymywać z klientem relację, która pozwoli generować kolejne sprzedaże. Bardzo często to właśnie te kolejne sprzedaże decydować będą o opłacalności całego biznesu na Allegro (w przypadku produktów o niskich cenach).
Masz pytania odnośnie systemów Printilo Allegro dla drukarń? Skontaktuj się z nami>>>
Co zatem zrobić?
Należy zrobić plan działań. W naszej ocenie warto działać na tym rynku – posiada on ogromny potencjał, lecz trzeba go odpowiednio wykorzystać. Bez względu na to czy sprzedajesz już czy dopiero zaczynasz – miej plan i pomysł.
Zastanów się co, komu, w jakiej cenie i ile na tym zarobisz. Zrób rzetelną kalkulację i zarezerwuj budżet na marketing. Pamiętaj – marketing jest sposobem na wygenerowanie sprzedaży – czasami pieniądze na niego przeznaczone mogą wydawać Ci się dość duże. Może tak być. Nie wszystko się zwróci. Ale bez niego nie uda Ci się na pewno. Przygotuj ogólny plan na pierwszy rok i szczegółowy na pierwszy kwartał.
Następnie działaj! 🙂