CZĘŚĆ 1
Allegro to potężna platforma sprzedażowa. Obecnie sprzedaje prawie wyłącznie nowe przedmioty (w 2014 to 93%) i prawie wyłącznie w opcji KUP TERAZ (90%). Postanowiliśmy zbadać to, jak na tej platformie radzą sobie drukarnie i firmy rynku poligraficznego – co sprzedają, jakie zyski to generuje i w co warto inwestować.
*Na przełomie Lipca i Sierpnia zostały przeprowadzone ankietowe badania telefoniczne pośród firm z rynku poligraficznego. Celem badania było opisanie platformy sprzedażowej Allegro oraz tego w jakim zakresie drukarnie i firmy reklamowe na tej platformie funkcjonują. Dziękujemy za udział w badaniu wszystkim respondentom i mamy nadzieję, że wyniki analizy pomogą wzmocnić Państwa pozycję na polskim rynku.
WYNIKI RAPORTU
1 na 3 drukarnie prowadzi sprzedaż na Allegro.
Zaledwie 37,78% firm spośród wszystkich badanych prowadzi sprzedaż na Allegro. Wygląda na to, że platforma ta kryje w sobie duży potencjał i niewiele firm po niego sięga.
Czy jest tam jeszcze miejsce ?
Allegro to miejsce dla małych. 70,59% firm, które prowadzą sprzedaż na Allegro to drukarnie zatrudniające do 4 osób. Platforma Allegro umożliwia sprawne działanie drukarniom bez sztabu marketingowców, pozycjonerów i programistów. To miejsce gdzie łatwiej konkurować posiadając mniejsze zasoby. W większości przypadków, w firmach sprzedawców wiodącą technologią druku jest druk cyfrowy ( 52,94%) . W ponad 90% przypadków – druk cyfrowy występuje w tych firmach.
Masz pytania odnośnie systemu Printilo Allegro dla drukarni? Skontaktuj się z nami >>>
Najpopularniejsze produkty sprzedawane na Allegro.
Analizując to, jaka jest struktura oferty drukarń, odnosi się wrażenie, że nie odbiega ona od standardowej popularnej oferty na rynku off line i on line.
Najpopularniejsze produkty to zdecydowanie zaproszenia (47,05%). Kolejnymi są wizytówki i ulotki (każdy z nich stanowi 23,52%). Banery i kalendarze są mniej popularnymi produktami – 17,64% każdy z nich. Pokrywa się to z ogólną strukturą rynku.
Wykres nr.1 – Co drukarnie sprzedają na Allegro najczęściej. Własność: Printilo
Masz pytania odnośnie systemu Printilo Allegro dla drukarni? Skontaktuj się z nami >>>
Produkty mające największy udział w sprzedaży na Allegro.
Zdecydowanie największy udział w sprzedaży mają zaproszenia (41,17%). Banery, ulotki i wizytówki wymieniło 17,64% respondentów.
Wykres nr. 2 – Produkty mające największy udział w sprzedaży w drukarniach na Allegro. Własność: Printilo
Są to produkty, które generują największą sprzedaż – ściągają klientów i zamówienia. Wygląda na to, że to także standardowa oferta. W tym ujęciu, oferta rynku poligraficznego na Allegro to wierna kopia całego rynku.
Allegro w zakresie oferty nie różni się od innych kanałów sprzedaży. Te same produkty cieszą się największą popularnością. Te same produkty będą najmocniej oblegane- będzie na nie najmocniejsza konkurencja.
Wnioski
Warto zastanowić się nad 2 ścieżkami wejścia na ten rynek:
– odróżnienie się od konkurencji w przypadku produktów popularnych (wizytówki, ulotki banery, kalendarze). Np poprzez intuicyjne narzędzia, strategię marketingową. Warto zastosować kreatory produktów i wszelkiego rodzaju automatyzację procesów sprzedaży i obsługi posprzedażowej.
– wejście na rynek z produktem innowacyjnym lub niszowym.
A już za tydzień kolejna część raportu!
A w niej odpowiedzi na pytania:
Jak to jest z obrotem na Allegro?
Jakie są wielkości transakcji?
Czy klient z Allegro jest lojalny?
I wiele innych.