W dzisiejszym świecie gdzie ilość ofert jest tak duża, że zwykły śmiertelnik nie jest w stanie wszystkich ich zauważyć ważne jest, by na tle konkurencji umiejętnie się wyróżnić. Każda firma, czy to drukarnia czy firma z innej branży, powinna zacząć od opracowania strategii biznesowej przedsięwzięcia i planu marketingowego. Jeżeli chcemy sprzedawać swoje produkty on line, zastanówmy się nad tym,  jaka jest nasza grupa docelowa i dlaczego kupuje jedne produkty zamiast innych.

Bez względu na to, czy chodzi o wizytówki, ulotki , koszulki czy ekspresy do kawy z reguły jest kilka ofert spośród których Klient musi dokonać wyboru.
Dobrze jest znać powody podejmowania przez niego decyzji.

Należy następnie zastanowicie nad tym czy my, jako firma, jesteśmy w stanie  zapewnić Klientowi te właśnie parametry produktu na takim poziomie, jakiego on może oczekiwać. Jeśli sprzedajemy wizytówki on line– ich cena, jakość i inne parametry nie powinny odstawać negatywnie od konkurencji a najlepiej gdyby nasz produkt wyróżniał się czymś unikalnym. Może to być darmowa dostawa, unikalny sposób produkcji ( np. uszlachetnianie wizytówek ,ulotek, folderów), obsługiwany rozmiar papieru lub cokolwiek co sprawia, że ten sam produkt wykonany w naszej drukarni jest lepszy.

Gdy gotowa jest koncepcja trzeba przystąpić do działania. Uruchomić odpowiedni zestaw narzędzi on line i przystąpić do realizacji działań marketingowych.
Marketing dla drukarni wymaga znajomości branży i jej specyfiki. Należy znać pojęcia i uwarunkowania technologiczne by móc wspólnie z klientem (drukarnią) ustalić takie założenia, by produkt był opłacalny i wykonalny.

To bardzo ważne by na linii – Drukarnia – Marketing Manager  istniała dobra komunikacja i by łatwo można było przekazywać odpowiednie i właściwe informacje.

Dzięki dobrej znajomości  branży Marketing Manager jest w stanie zaproponować realne i interesujące rozwiązania bazujące na silnych stronach Klienta ( drukarni) .

Z takiego połączenia rodzi się dobra zgrana współpraca a to pozwala tworzyć skuteczne kampanie marketingowe.

Jeśli Państwa Drukarnia szuka wsparcia w procesie budowania planu marketingowego lub jego realizacji, jesteśmy do Państwa dyspozycji.

    Skontaktuj się!