Nasza drukarnia jest wreszcie on line!
Zakończyliśmy wdrożenie systemu, uzupełniliśmy go produktami .
Uruchamiamy sklep i …. Nic się nie dzieje?  Zamówienia nie spływają kaskadami tak dużymi, że nie jesteśmy w stanie zrealizować ich wszystkich na czas? Dziwne!

Nie, wcale nie dziwne – to dopiero początek realizacji projektu.Trzeba systemowego podejścia by móc oczekiwać sukcesu. Potrzebne są działania marketingowe.
Działania reklamowe w sieci powinny opierać się na kilku głównych krokach.

Pozyskanie ruchu na stronę

Aby kupić  Użytkownik musi wiedzieć, że  nasza drukarnia istnieje.

Warto rozważyć pozycjonowanie sklepu on line lub uruchomienie kampanii Adwords.
Drukarnia internetowa  powinna zadbać o to by być wysoko w wynikach wyszukiwania Google lub w płatnych linkach.
Najlepsze efekty osiągniemy oczywiście poprzez odpowiednie połączenie tych 2 kanałów lecz to wiąże się z koniecznością przeznaczenia większego budżetu.

Zainteresowany pozycjonowaniem lub innymi usługami marketingowymi?

Skontaktuj się!

 Efektywnie ten ruch wykorzystać

Aby kupić użytkownik musi znaleźć w sklepie to czego szuka, powinien znaleźć w sklepie odpowiedni impuls do zakupu.

Użytkownik, który odwiedza drukarnię internetową albo poszukuje konkretnego produktu lub usługi.
O ile w przypadku ruchu z pozycjonowania lub Adwords Użytkownicy trafiają bezpośrednio na stronę produktu .
Jeśli dana drukarnia promuje się na frazy związane z drukiem ulotek , możemy tak skonstruować reklamy by prowadziły bezpośrednio do tego produktu.

Użytkownik trafiając na tą stronę powinien odnaleźć wszystkie potrzebne mu informacje podane w sposób przystępny i czytelny.Warto zadbać o dobrej jakości teksty produktowe – pomogą one nie tylko w osiągnięciu lepszych efektów pozycjonowania lecz to nasze wewnętrzne narzędzie sprzedażowe. O tyle, jeśli marketing opiera się na frazach ogólnych  NP. „ drukarnia internetowa” , „drukarnia Wrocław” , „druk cyfrowy Poznań” –  Użytkownik może trafić na stronę główną sklepu naszej drukarni. Należy zadbać o to by dostrzegł tam nasze największe atuty.

Bannery reklamowe i promocje właśnie tutaj powinny znaleźć swoje miejsce.

Zainteresowany wsparciem w tworzeniu materiałów marketingowych? Tworzymy teksty, bannery reklamowe i kompleksowe koncepcje promocji.

Skontaktuj się!

Mierzenie i Analiza efektów -Google Analytics

Mierzymy i analizujemy to co się dzieje. Google Analytics to darmowe narzędzie o ogromnych możliwościach – korzystajmy z niego.

Ruch, który pozyskaliśmy należy efektywnie wykorzystać. Nie tylko w kontekście tej JEDNEJ JEDYNEJ wizyty lecz w dłuższym okresie czasu.Użytkownicy maja wracać do sklepu. Dzięki temu koszt pozyskania jednej wizyty rozkłada się w czasie.Należy obserwować  co dzieje się z ruchem na naszej stronie, z jakich kanałów jest go najwięcej i który z kanałów najlepiej przekłada się na sprzedaż.

Drukarnie sprzedają szerokie spektrum usług i produktów – można wyróżnić zupełnie odmienne segmenty, rządzące się swoimi prawami.

Cały czas inwestować w nowe, kreatywne pomysły, produkty ect oraz nowe działania marketingowe. Wdrażać także wnioski z analizy efektów.

 Drukarnia internetowa jak każde przedsiębiorstwo, powinno reagować na bieżące zmiany sytuacji. Dostosowywać ofertę , ceny, asortyment  strategię do zmieniających się warunków rynkowych.Warto inwestować w opracowywanie nowych produktów lub pomysłów na sprzedaż by zdystansować się od konkurencji.

Szukajmy luk rynkowych  i kreujemy nowe rynki!
Dzięki temu, zamiast konkurować ceną , możemy oprzeć naszą siłę na kreatywności.

Zainteresowany wsparciem w opracowaniu nowych produktów, pomysłów na sprzedaż?

Skontaktuj się!

Dodaj komentarz